Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRosell, Michelle Ceynar; Beck, Danielle M.; Luther, Katie E.; Goedert, Kelly M.; Shore, Wendelyn J.; Anderson, Dana D.
TitelThe Pedagogical Value of Experimental Participation Paired With Course Content
QuelleIn: Teaching of Psychology, 32 (2005) 2, S.95-99 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0098-6283
SchlagwörterPsychology; Methods; Course Content; Psychological Studies; Student Attitudes; Research Methodology; Student Participation; Student Research
AbstractThis study investigated the educational value of research participation by assessing the accuracy of student perceptions regarding the scientific status and methodology of psychology at 3 times during a semester: during the first week, following introductory and methodology lectures, and at the end of the term. Students' understanding of contemporary psychology and research procedures improved across the term. Findings indicate that students' increased understanding of psychological research procedures may be due to their participation in research in addition to course content. (Author).
AnmerkungenLawrence Erlbaum Associates, Inc., Journal Subscription Department, 10 Industrial Avenue, Mahwah, NJ 07430-2262. Tel: 800-926-6579 (Toll Free); e-mail: journals@erlbaum.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching of Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: